Naše služby pro Vaše cesty na moři
Trajekty
- prodej lodních lístků na trajekty v Evropě
- zajištění osobní námořní dopravy pro autobusové zájezdy cestovních kanceláří a pro autobusové dopravce na všech důležitých lodních linkách v Evropě
- informace o plavebních řádech a cenách jízdného jednotlivých evropských lodních společností
Okružní plavby
- prodej lodních zájezdů - okružních plaveb na výletních lodích na všech světových mořích a oceánech
- komplexní informace k Vaší dovolené na lodi
Cestovním agenturám v celé ČR a SR nabízíme provizní prodej našich služeb.
Historie
- vznik na jaře 1997 odkoupením námořní cestovní kanceláře České námořní plavby
- v roce 1999 získání výhradního zastoupení lodní společnosti Sea France, provozující trajektovou přepravu do Velké Británie na trase Calais - Dover
- v roce 2004 certifikace společnosti podle ČSN EN ISO 9001:2001
- v roce 2005 získání generálního obchodního zastoupení lodní společnosti Costa, největšího evropského pořadatele okružních plaveb, pro Českou republiku a Slovensko, více na webu www.costa.cz
Certifikáty
Systém managementu jakosti podniku Orbis Link, s.r.o., byl prověřen a uznán akreditovaným certifikačním orgánem č. 3016 Českým lodním a průmyslovým registrem, s.r.o. ve shodě s normou ČSN EN ISO 9001:2001. Certifikovaný systém managementu jakosti se vztahuje na prodej lodních lístků a zprostředkování osobní námořní přepravy, zajišťování skupinové trajektové přepravy pro cestovní kanceláře a dopravce, prodej okružních plaveb.
Datum certifikace: 25.6.2004
Pojištění CK
Jsme pojištěni proti úpadku u ERV pojišťovny, pojistka ke stažení zde.
-
Okružní plavby včera a dnes
Čeští a slovenští turisté, kteří dnes již pravidelně cestují do zahraničí, dosud neobjevili kouzlo dovolené na moři. Tomu se však nelze divit.
Od doby vzniku státu pluly pod československou vlajkou pouze 2 osobní námořní lodě.
Baťova loď Morava podnikla v roce 1934 jedinou plavbu do jihovýchodní Asie a poté byla prodána, aniž byla nasazena na pravidelnou linku do Ameriky podle velkorysých představ krále českých podnikatelů.
2. československá osobní námořní loď se stala obětí obchodní spekulace a skončila v Asii dříve než přepravila jediného československého pasažéra.
Trochu historie
Historie výletních plaveb je stará více než 150 let.
V roce 1835 byla otištěna ve zvláštním vydání skotského časopisu Shetland Journal fantastická povídka o výletní plavbě ze Skotska přes Island a Faerské ostrovy až pod horké španělské slunce.
To inspirovalo majitele časopisu Arthura Andersona, který takto objevil myšlenku plaveb za zábavou, k založení britské společnosti Peninsular Steam Navigation Company, která se stala předchůdcem dnešní P&O.
Opravdový rozmach výletních plaveb začal až na přelomu století.
V roce 1900 byla postavena Prinzesin Victoria Luise, 1. loď pouze k tomuto účelu. Do té doby byly využívány upravované linkové parníky.
V letech 1922 – 1923 byla podniknuta 1. cesta kolem světa na lodi Laconia od společnosti Cunard Line.
Velké přízni se zábavní plavby těšily v období mezi světovými válkami. V Americe i díky prohibici, neboť loď byla v té době jediným místem, kde se legálně prodával alkohol. Jejich obliba byla značná i v Evropě, v Československu 30. let patřila pravidelná dovolená na námořní výletní lodi k dobrým zvykům horních deseti tisíc.
Během 2. světové války ale nastává velký rozvoj letecké techniky a dopravy a z důvodu využívání velkých dopravních letadel nastává v 50. letech útlum a krize lodní dopravy.
Rok 1958 je posledním, kdy počet osob přepravovaných do Ameriky lodí byl vyšší než počet letících pasažérů. Úspěch obřích Jumbo Jetů zcela zničil transatlantické lodní linky. Lodní společnosti, které krizi přežily, si vybraly za své hlavní sídlo Floridu a začaly provozovat výletní plavby v Karibské oblasti.
V 60. letech došlo k dohodě mezi lodními a leteckými společnostmi a na trhu se objevily kombinované balíčky letecké přepravy a pobytu na lodi za výrazně výhodnější ceny než v minulosti.
To vedlo ke skutečnému boomu v zájmu o výletní plavby na začátku 70. let především v USA, kde si velkou oblibu získaly 7-mi – 14-ti denní plavby z amerických přístavů, jak na východním, tak i západním pobřeží. Cílem většiny cestovatelů se zde stávají hlavně Bahamy a ostrovy v Karibiku.
V 80. letech se zájem o okružní plavby přelil i do západní Evropy a od té doby má stále stoupající tendenci.
Okružní plavby jsou určitým typem dovolené a od 90. let zaznamenávají 17 % nárůst klientely každým rokem.
Současnost výletních plaveb
Proč si cestovatelé současnosti vybírají námořní výletní lodě pro svou dovolenou?
Poskytují totiž vše, co si moderní člověk pro pohodlnou dovolenou může přát.
- Ubytování je v komfortních kajutách.
-
- Stravování je ve větším rozsahu než je obvyklá plná penze a je kapitolou samo o sobě.
Mistři kuchaři zde zprostředkovávají kulinářské zážitky. Někteří kuchaři ze známých restaurací na pevnině tady proslavují dál své jméno a nabízejí speciality na turistických plavbách.
Během dne na Vás čeká až 7 jídel včetně půlnočního bufetu a některé lodě nabízejí až 6 chodů hlavních jídel na jedno stolování, které se nikdy během týdenní plavby neopakují.
K dispozici je kromě mezinárodních restaurací a obvyklých švédských stolů i dostatečný počet barů, které splní i ty největší nápojové fantazie.
Večeře jsou obvykle společenskou událostí a vrcholem bývá kapitánská večeře nebo karnevalový večer na rozloučenou.
- Na námořní lodi je ale pamatováno i na uspokojení všech ostatních lidských zájmů a potřeb.
A to počínaje úpravou účesu u kadeřníka a konče saunou nebo masáží v masérském salónu.
V lodních obchodech, které mnohdy připomínají luxusní butiky ve světových velkoměstech, lze nakupovat „tax free“ kosmetiku, šperky, hodinky i alkohol.
Pro sportovní typy jsou k dispozici nejen bazény, ale i fitness centra, někde kurty pro squash nebo tenis, volejbalová a basketbalová hřiště. Každý den se konají hodiny aerobiku a tance.
Volný čas lze využít i v kurzech vaření, kreslení nebo při turnaji v bridži.
Na některých lodích si lze zastřílet na asfaltové holuby nebo zarybařit.
Samozřejmostí bývá celodenní promítání filmů v lodním kinosálu, někdy se konají i módní přehlídky nebo ochutnávky vína.
- Myšleno je však i na děti, kterým se věnuje vyškolený personál. Jsou pro ně připraveny poutavé soutěže a kvízy, hry na hledání ukrytého pokladu, filmy, maškarní bály a dětské diskotéky.
- Každý večer lodě ožívají barevnými kabarety.
Kouzelníci, baletky, zpěvačky a klauni vystupují živě v profesionálních show.
Známí umělci a choreografové se podílejí na programech pro turisty, které jsou bohaté a žánrově vyvážené.
Hravé povahy mohou zkusit štěstí při ruletě v lodním kasinu a těm, kterým se nechce v noci spát, se nabízí možnost dočkat se rána na diskotéce nebo v nočním baru.
Za poznáním
Výletní loď dorazí téměř každý den do jiného přístavu, jehož panorama, které si snad žádný cestující nenechá ujít, spolu s přístavními manévry přinášejí nezapomenutelné zážitky, které jsou i vděčným námětem pro amatérskou fotografii a video.
Během okružní plavby je vždy příjemným zpestřením prohlídka přístavu nebo jiných pamětihodností v okolí. Každý cestující má možnost zúčastnit se organizované prohlídky ve skupině s průvodcem ve vybrané řeči nebo si ji vychutnat individuálně.
Několik hodin strávených na břehu unaví, takže návrat do klimatizovaných kajut a salónů je příjemným pohlazením pro moderního turistu.
Zde je třeba si uvědomit důležitý fakt, že na lodi před každým takovým výletem není nutné balit kufry jako u poznávacích leteckých nebo autokarových zájezdů.
Během týdenní plavby na kterékoliv námořní lodi tak lze poznat nejméně pět přístavů, přičemž na jejich poznávání je obvykle určena denní doba, zatímco v noci se loď přemístí k další zastávce.
Využití času na výletní plavbě je tak mnohem výhodnější než při klasických poznávacích zájezdech.
O lodích
Od dob luxusních parníků ze začátku tohoto století se již mnohé změnilo.
Koncept se sice příliš nezměnil, komfort a luxus zůstal zachován, ale došlo k celkovému zlepšení a zmodernizování. Tvar lodi prodělal určitou změnu. Lodě jsou nyní více hranaté a široké. Ze širokých transportérů přes oceán se lodě proměnily na plovoucí dovolenková střediska.
Došlo obecně ke zmenšení kajut na úkor vybavení a místností pro zábavu.
Velký důraz je kladen na kvalitní služby, bezpečnost a hygienu.
Lodě jsou vybaveny satelitními navigačními systémy, stabilizátory, které na zvlněném moři eliminují „mořskou nemoc“, klimatizací, výtahy.
Díky přísným předpisům a mezinárodním konvencím jsou lodě bezpečné a díky stabilizátorům i na velkých vlnách vyvážené.
Technické vybavení je na velmi vysoké úrovni. Dieslo-elektrické motory pohánějí loď, která se plaví více než 25 uzlů za hodinu (1 uzel = 1, 852 km / h).
Vybavení interiérů a umělecké artefakty na lodi jsou navrženy známými návrháři. Stejně jako u hotelů, tak i zde můžeme určit kategorii lodě podle počtu hvězdiček (1* – 5*).
Volba destinace
Zájemce o výletní plavby má dnes k dispozici flotilu cca 250 velkých osobních námořních lodí, které plují po celém světě a každý rok navštěvuji cca 500 přístavů (z toho 115 ve Středozemním moři a 145 v Severní Evropě).
Vždy několik z nich vyplouvá počátkem roku na velkou plavbu kolem světa nebo některého kontinentu.
Klasické oblasti námořní turistiky však leží hlavně ve Středomoří, Karibské oblasti, Tichomoří a jihovýchodní Asii.
Pro cestovatelské rekordmany je určitě velmi důležité zjištění, že do některých zemí se jinak než lodí nemohou dostat.
S osobními námořními loděmi tak lze skutečně navštívit v průběhu několika let všech 149 přímořských států světa a cca 40 závislých území. Výběr je tedy veliký a na mapě téměř nenajdeme místo, kam bychom se nedostali lodí.